Kamis, 03 Januari 2013

abdan Syakurooo :)

Mood : Sadly :(  ............Lame da x mencoret.....Post ini ditulis untuk renungan saya n semua, dalam hidup ini, jadilah kita hamb Allah yang sentiasa bersyukur  dengan apa yang ada n menerima segala ketentuan qada dan qadar dari Allah, Mungkin kita sgt suke akan sesuatu perkara itu, tetapi bukan baik bagi Allah,  .Mana Milik kita, tidak ada milik kita, semua yang ada Allah yang punya, Allah yang menjadikan cinta, allah pemilik cinta, Hati2 manusia semua berada dalam gengaman Allah....  Saya ingin berkongsi sedikit perjalanan saya selepas bernikah, ...sungguh indah dan sistematis bercampur2 dramatis akan  aturan yang allah Aturkan untuk saya....sebelum nikah, saya masih belaja di tahun akhir, memang suatu cabaran jika untuk nikah awal, tapi bg saya perkara baik hendaklah diteruskan...memikirkan tentang kerjaya, duit untuk majlis, hntaran, merisik , dan sebagainya..

Saya bertunang sebelum ramadhan, ketika bulan ramadhan mendapat panggilan untuk jadi imam terawih. alhamdulillah, juga ditawarkan untuk jadi guru tasmik pada sebelah paginnya..hasil dari saguhati imam terawih, guru tasmik dan sedikit duit simpanan saya, cukup untuk majlis merisik, beli cincin tanda, ole2 ke pihak perempuan, . Umi berpesan, zubair nk nikah umi xkisah, umi sokong, walupun makcik2 belah umi n abah majoriti ramai yang xbersetuju, Umi said : " umi abh leh cover untuk mjlis mkan sahaja..yang len len2 hal, tu semua tu urusan zubair ".......saya cube kuatkan diri saya, berusaha n bertawakkal pada ALLAH..N..tetapkan pendirian untuk terus berkahwen juga. Kadang2 dalam mase tersebut saya juga berfikir, takut2 xsempat nikah, hari kiamat da datang :( ..huhuhu

ketika majlis merisik, semuanya berjalan dengan lancar...dalam mase tu la, saya banyak nego n berbincang ngn pihak perempuan..hehehe, susunan kata2 amat penting dan disertai dengan pengharapan penuh keyakinan kepada pihak perempuan :)  alhamdulillah, ala kulli halnya, berjalan lancar...:)

Syukur, selepas majlis nikah, selang beberapa hari ditawarkan kerja di maahad tahfiz al-islah dengan gaji dua kali ganda dari tempat yang lama...ditambah dengan disediakn rumah yang kemudahan2nya seperti internet, mesin basuh, laptop,bil telefon, bil api air xpyah bayar, keje dekat, masjid depan rumah  je, tempat keje depan umah, klinik panel, makan n minum katering disediakan ....MasyaAllah....sungguh bersyukur dengan segala apa yang diatur oleh mu ya Allah.....keje pun xberat mana, sehari 3 jam je, kul 12 sampai petang xkeje da...alhamdulillah..boleh isi mase dengan perkara2 berfaedah yang lain. :)

p/s :  rumah dekat ngn paso malam, i-city, jakel, tutti frutti sume ada, syiqa shoppe dan tempat2 elit ( ramai golongan intelektual dari lec UITM n unisel):)


Tidak ada komentar:

Posting Komentar